Saturday, 27 October 2018

Wat te doen tegen opvliegers

Wat te doen tegen opvliegers

Wat te doen tegen opvliegersBijna alle vrouwen krijgen in de overgang te maken met opvliegers.
Naast een veranderend menstruatiepatroon, zijn opvliegers dan ook de grootste overgangsklacht.
Bij een opvlieger krijg je plotseling een enorme hittegolf over je heen.
De warmte stijgt naar je hoofd, waarna je gezicht, hals en borst rood kunnen gaan kleuren.
Door de hitte kan het zijn dat je erg moet zweten.
Je kunt zelfs hartkloppingen van opvliegers krijgen.
Gelukkig zijn opvliegers niet schadelijk voor je gezondheid.
Dat neemt niet weg dat opvliegers heel vervelend en vermoeiend zijn.
Misschien lijkt het of je zelf niets aan opvliegers kan doen.
Je kan echter wel een aantal maatregelen nemen om de periode van opvliegers een beetje aangenamer te maken.
Wat te doen tegen opvliegers? Wij geven je graag tips.

 

Tips bij opvliegers

Natuurlijk kun je opvliegers niet helemaal voorkomen.
Maar het kan zijn dat je bepaalde leefgewoontes hebt die opvliegers stimuleren of zelfs verergeren.
Een veelvoorkomende trigger van opvliegers is stress.
Vrouwen die stress ervaren, ademen vaak snel, onrustig en hoog.
Een lage buikademing kan helpen om tot rust te komen en eventuele opvliegers enigszins in bedwang te houden.
Een rustige ademhaling zorgt voor een rustige geest.
Hierdoor kan je lichaam meer ontspannen.
Yoga en meditatie kan hierbij helpen.
Ook beweging, zoals een wandeling, kan helpen om opvliegers minder heftig te maken.
Je hoofd wordt leger, waardoor je beter kunt ontspannen.

Overwin je overgang review

overwin je overgang bestellen

Nachtzweten

Tijdens de overgang verandert je slaapritme.
Je lichaam maakt minder oestrogeen een minder melatonine aan.
Hierdoor word je minder slaperig.
Daarnaast kun je in de nacht last krijgen van opvliegers.
Dit ook wel ‘nachtzweten’ genoemd. Wat te doen tegen opvliegers als deze?
In zo’n geval kan je badend in het zweet wakker worden.
Dit voelt extra onprettig wanneer je kleding draagt die niet ademt.
Vervang lycra, polyester of nylon daarom voor katoen, linnen, wol of zijde.
Deze stoffen ‘ademen’ beter, waardoor de stof niet zo op je lichaam blijft plakken.
Hetzelfde zorgt voor het beddengoed en de deken waaronder je slaapt.
Kies bij voorkeur voor stoffen die niet synthetisch zijn.
Dit zal je slaapcomfort verhogen.

 

Pas je voeding aan

Eten kan van grote invloed zijn op je opvliegers.
Slechte voeding kan ervoor zorgen dat je vaker en heftiger opvliegers krijgt.
Daarom kan het de moeite waard zijn om je bewust te zijn van je eet- en drinkgewoontes.
Als je je afvraagt wat te doen tegen opvliegers, dan doe je er goed aan om veel groenten en fruit te nuttigen.
Matig echter met voedsel dat veel geraffineerde suiker of wit meel bevat, zoals koekjes en wit brood.
Vervang dit liever door gedroogd fruit en producten met volkorengranen.
Gezonde vetten zijn een goede keuze.
Deze zitten in noten, zaden en oliën zoals olijfolie.

 

Houd een dagboek bij

Heb je bovenstaande tips gelezen, maar weet je nog niet precies hoe jij opvliegers een stukje aangenamer kunt maken?
Dan kun je een dagboek bijhouden.
In zo’n dagboek kun je tijdstippen bijhouden waarop je opvliegers ervaart.
Hierbij beschrijf je omstandigheden, zoals wat je daarvoor hebt gegeten, hoe je je voelt en wat er die dag is gebeurt.
Misschien geeft dit je inzicht in wat te doen tegen opvliegers.

 

Slank door de overgang review

Slank door de overgang bestellen

 

Lees ook: Premenopauze Tips

 



source https://www.reviewsexpert.nl/wat-te-doen-tegen-opvliegers/

Saturday, 14 July 2018

Vrouwenovergang 

Vrouwenovergang

Vrouwen in de overgang krijgen te maken met overgangsklachten en overgangsverschijnselen. Deze klachten en verschijnselen worden veroorzaakt door een veranderende hormoonhuishouding. In de overgang gaan je eierstokken minder vrouwelijke hormonen aanmaken, zoals oestrogeen en progesteron. Niet alle vrouwen ervaren dezelfde klachten en verschijnselen en niet alle vrouwen hebben even veel last van hun klachten. Het komt echter niet vaak voor dat vrouwen vrijwel geen vrouwenovergang klachten ervaren. Ook de duur van de klachten kan in de vrouwenovergang van vrouw tot vrouw verschillen. Het is dus duidelijk dat de overgang door iedere vrouw anders wordt ervaren, maar er zijn een aantal klachten die door de meeste vrouwen in de overgang worden ervaren.

Lees ook: Afvallen tijdens de overgang

Een veranderend menstruatiepatroon in de vrouwenovergang

Eén daarvan is het veranderende menstruatiepatroon. Zo kun je in de pre-menopauze en de peri-menopauze te maken krijgen met heftigere menstruaties met meer bloedverlies. Ook kunnen de menstruaties langer aanhouden dan je gewend bent. Er zijn tevens vaak langere tussenpozen tussen twee menstruaties in. Ook kunnen menstruaties pijnlijker zijn, wat ervoor kan zorgen dat je niet in staat bent om dagelijkse bezigheden te doen. Een veranderend menstruatiepatroon in de vrouwenovergang is dus niet niks. Deze vrouwenovergang klacht houdt aan totdat je de laatste menstruatie erop hebt zitten. Op dit moment is de menopauze aangebroken. Je kan echter pas met zekerheid zeggen dat er sprake is van de menopauze, wanneer je een jaar onafgebroken geen menstruatie hebt gehad. Je bent in dat geval in de post-menopauze terechtgekomen.

Overwin je overgang review
Testen van het e-boek

Vrouwenovergang en opvliegers

Opvliegers zijn naast een veranderend menstruatiepatroon ook een veelvoorkomende klacht. Deze opvliegers ontstaan doordat je hormonen gaan schommelen. Tijdens de overgang vinden er verschillende veranderingen in je hormoonhuishouding plaats. Zo gaat je lichaam minder oestrogeen en progesteron aanmaken. Je hormonen geven daardoor aan je hersenen andere signalen dan normaal. De klieren in je hersenen, reageren op deze signalen. De hypothalamus is een klier die de temperatuur regelt en kun je zien als een thermostaat. Ook deze klier raakt ontregeld, waarna je een plotselinge temperatuurwisseling in je lichaam ervaart. In dat geval heb je te maken met een opvlieger. Je kan het heel warm krijgen, waarna je lichaam wilt afkoelen en gaat zweten. Opvliegers komen bij sommige vrouwen een aantal keer in de week voor, maar bij andere vrouwen treden ze tientallen keren per dag op.

 

Geestelijke klachten

Klachten in de vrouwenovergang die zeker niet vergeten moeten worden, zijn stemmingswisselingen. Deze stemmingswisselingen kan je al ervaren, voordat je veranderingen in je menstruatiepatroon opmerkt. Dit komt omdat de oestrogeenproductie in een vroeg begin van de overgang al gaat dalen. Hierdoor veranderen je emotionele reacties. Je kunt je bijvoorbeeld overspannen, prikkelbaar voelen. Ook kan het voelen alsof je volledig uit evenwicht bent. Dit kan erg ingrijpend zijn voor jou en je omgeving. Vooral als je geen verklaring hebt voor je stemmingswisselingen. Het komt regelmatig voor dat stemmingswisselingen niet door huisartsen worden gezien als een overgangsklacht. Daarom is het van belang om je ervan bewust te zijn van het feit dat deze klachten bij de vrouwenovergang kunnen horen.

Lees ook het artikel: Droog trainen voor vrouwen

 

Het bericht Vrouwenovergang  verscheen eerst op Reviews Expert.



source https://www.reviewsexpert.nl/vrouwenovergang/

Wednesday, 9 May 2018

Ben ik in de overgang?

Heb je lichamelijke klachten of ben je emotioneel extra prikkelbaar de laatste tijd? Als je tussen de 45 en 60 jaar oud bent dan is de kans aanwezig dat je aan de overgang bent begonnen. Dit wordt in doctorale termen ook wel de menopauze en perimenopauze genoemd; een fase waarin vrouwen eerst in mindere mate en vervolgens volledig hun natuurlijke vruchtbaarheid verliezen. Dit valt samen met het verlies aan eicellen en een tekort van aangemaakte hormonen, waardoor de balans in je lichaam tijdelijk zoek is. Bij de meeste vrouwen duurt deze fase van overgang ongeveer vier jaar en tijdens deze periode kan je als vrouw de vervelende problemen ervaren, zonder dat je misschien zelf door had dat je in de overgang zit. Hoe weet je daarom of je in de overgang bent?

Wanneer kan de overgang beginnen?

De één komt eerder terecht in de overgang dan de ander. Het kan aan diverse factoren liggen of je vroeg of laat in de overgang komt, maar het is niet te voorspellen. Gemiddeld gezien begint de periode van de overgang zo rond je 47e of 48e met de perimenopauze; een proces waarbij je hormonen uit balans raken, je onregelmatig menstrueert en je langzaam meer eicellen verliest tot het moment dat je geen één eicel meer hebt; de menopauze. Je bent dan niet meer natuurlijk vruchtbaar en je hormonen moeten opnieuw wennen aan een nieuwe hormonale balans.

De kenmerken van de overgang

De overgang is te herkennen aan diverse lichamelijke en geestelijke gevolgen. De meeste mensen krijgen bijvoorbeeld last van opvliegers, verliezen hoofdhaar of ervaren sneller heftige (vooral negatieve) emoties. Dit kan leiden tot nieuwe problemen; slecht slapen, prikkelbaar gedrag, depressieve gedachten en hartkloppingen. Niet al deze kenmerken hoeven echter te wijzen op de overgang; je kunt ook gewoon tijdelijk wat minder fit zijn. Mocht je echter meerdere van bovenstaande kenmerken tegelijk krijgen, dan is het verstandig om stappen te ondernemen.

Gezond blijven eten en de dokter bezoeken

Wil je zeker weten of je in de overgang zit dan kan je uiteraard langs de huisdokter gaan. Deze kan je diagnose voorbereiden en je meer vertellen. Er is echter ook voldoende mogelijk door thuis al goed onderzoek te doen én jezelf goed voor te bereiden op de overgang. Door voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen kan je zo bijvoorbeeld zorgen voor een stabiele basis voor het lichaam en kan je de overgang minder zwaar maken, hoewel je hier niet altijd iets aan kunt doen. Wil je weten of je in de overgang zit? Hou dan goed in de gaten welke kenmerken deze fase met zich mee kan brengen.

Lees ook:

Slank door de overgang review

Het bericht Ben ik in de overgang? verscheen eerst op Reviews Expert.



source https://www.reviewsexpert.nl/ben-ik-in-de-overgang/

Afvallen tijdens de overgang

Afvallen tijdens de overgang

Tijdens de overgang verandert de hormoonhuishouding in je lichaam en neemt de hoeveelheid oestrogeen af. Hierdoor verandert onder andere de vetverdeling. Zo merken veel vrouwen dat vet meer rond de buik gaat zitten. (lees hier meer: opgezette buik overgang) De overgang zorgt ook voor een veranderende stofwisseling. De stofwisseling gaat minder snel werken, waardoor calorieën langzamer door je lichaam worden verbrand. De snelheid van je stofwisseling kan tot wel 20% afnemen. Daarnaast zorgt een lagere oestrogeenspiegel ook nog eens voor meer honger, aangezien je verzadigingsgevoel afneemt. Dit alles bij elkaar genomen maakt dat afvallen tijdens de overgang zeker niet eenvoudig is. Wel kun je het een en ander doen om afvallen tijdens de overgang toch mogelijk te maken.

Overwin je overgang review
overwin je overgang bestellen

 

Eet de juiste voeding

Eet de juiste voeding De juiste voeding is essentieel als je wilt afvallen tijdens de overgang. Eén van de belangrijkste adviezen is om te stoppen met het eten van snelle koolhydraten. Snelle koolhydraten zitten onder andere in wit brood, witte pasta en bewerkte producten met veel geraffineerde suikers. Hierbij kun je denken aan frisdrank en koekjes. Al deze producten zorgen voor zeer hoge pieken in je bloedsuikerspiegel. Dit staat de vetverbranding in de weg. Ook word je erg moe van een onstabiele bloedsuikerspiegel. Kies er daarom voor om meer volkorenproducten te eten en meer onbewerkt voedsel, zoals groenten, fruit, noten en zaden. Wel is het van belang om voldoende en gevarieerd te eten, omdat je lichaam tijdens de overgang genoeg voedingsstoffen binnen moet krijgen. Eet daarom niet minder dan 1500 calorieën per dag, maar ook niet meer dan 2000 calorieën.

Vermijd stress

Stress is heel slecht voor je lichaam. Zeker wanneer je wilt afvallen tijdens de overgang wil je stress zo veel mogelijk voorkomen. Door stress verhoogt je het cortisolgehalte in je lichaam, waardoor je bloedsuikerspiegel gaat schommelen. Door pieken in je bloedsuikerspiegel, krijg je nog meer zin in suikers en grijp je sneller naar koekjes, chocolade en taart. Daarom is het van groot belang om de problemen die je stress bezorgen, waar mogelijk op te lossen. Dit voorkomt dat je door de stress sneller naar ongezonde snacks grijpt. Houd je bijvoorbeeld meer bezig met een ontspannende hobby, zoals schilderen of breien. Om meer te ontspannen, kun je ook overwegen om aan yoga of meditatie te doen. Ook een simpele wandeling door het park kan al een stress verlagende werking hebben, wat helpt bij het afvallen tijdens de overgang.

handige tips die je ondersteunen tijdens het afvallen in de overgang

Afvallen tijdens de overgang? Probeer krachttraining

Tijdens de overgang neemt je spiermassa af. En laat het nou net zo zijn dat spieren in rust vet verbranden. Minder spieren betekent dus dat de vetverbranding afneemt, met als gevolg een gewichtstoename. Misschien heb je nog nooit aan krachttraining gedaan, maar weet dat krachttraining zeker niet alleen voor mannen is bedoeld. Probeer wekelijks krachttraining te doen en je zult zien dat je langzaam maar gestaag spieren opbouwt. Dit zorgt niet alleen voor een snellere vetverbranding, je krijgt er ook nog eens een strakker lichaam van. Ook krijg je meer energie als je actief bezig bent geweest. Genoeg voordelen om krachttraining eens te proberen. Wil je niet aan krachttraining doen, dan is het in ieder geval van belang dat je idealiter één uur per dag beweegt.

Het bericht Afvallen tijdens de overgang verscheen eerst op Reviews Expert.



source https://www.reviewsexpert.nl/afvallen-tijdens-de-overgang/

Thursday, 19 April 2018

Premenopauze hoe herken je deze overgangsklachten?

Wat is de premenopauze?

De overgang wordt ook wel de premenopauze genoemd en is de eerste fase van de menopauze. Dit is de periode voordat je laatste menstruatie optreedt. De premenopauze is de fase per uitstek waarin je hormonen flink schommelen. In de premenopauze beginnen de eierstokken steeds minder vrouwelijke hormonen te produceren. Daarmee neemt de hoeveelheid oestrogeen in het lichaam langzamerhand af. Vooral naarmate je dichter bij de daadwerkelijke menopauze komt, zal je hier meer van gaan merken. De fase waarin je dichtbij de menopauze bent, wordt ook wel de peri-menopauze genoemd. De premenopauze kan tot 6 jaar duren. Sommige vragen merken in hun dertigste jaren al dat zij in de premenopauze terecht komen. Andere vrouwen komen pas in deze fase wanneer zij tegen de 50 jaar zijn. Niet alle vrouwen ervaren het begin van de overgang op dezelfde manier. Wat kun je allemaal merken in deze periode?

Hulp nodig om de overgang te overwinnen?

Overwin je overgang review

Overwin je overgang website

Lichamelijke verschijnselen

In het begin van de premenopauze kan je nog een regelmatige menstruatie hebben. Al naar gelang je dichter bij de menopauze komt, worden de veranderingen in je menstruatiepatroon duidelijker. De tussenpozen kunnen veranderen: zo kan de periode tussen twee menstruaties korter of juist langer worden. Hierbij kun je denken aan een menstruatie om de 25 dagen in plaats van om de 28 dagen. Ook kun je lichter of zwaarder ongesteld zijn dan je gewend bent. Meer bloedverlies is een veelvoorkomend verschijnsel. Een heftigere menstruatie kan ook betekenen dat je meer pijn ervaart. Het kan na verloop van tijd ook voorkomen dat je menstruatie uitblijft. Deze verschijnselen kunnen schrikken zijn, maar het hoort nou eenmaal bij de overgang en de premenopauze. Maak je je toch zorgen, dan kun je een afspraak maken bij de huisarts.

Premenopauze en opvliegers

Opvliegers, je hebt andere vrouwen er vast over horen praten. Maar nu krijg je er zelf mee te maken. Tijdens de overgang schommelen je hormonen. Door deze ontregeling krijgen ook de klieren in je hersenen verkeerde signalen. Één van deze klieren is de hypothalamus. Dit is een soort ‘thermostaat’ die de temperatuur in je lichaam regelt. Bij een opvlieger is deze ‘thermostaat’ en daarmee je lichaamstemperatuur ontregeld. Je lichaam wil vervolgens afkoelen, waardoor je gaat zweten. Opvliegers kunnen gedurende de hele dag voorkomen. Krijg je ’s nachts opvliegers, dan wordt dit ook wel nachtzweten genoemd.

Geestelijke klachten

Tijdens de premenopauze kun je stemmingswisselingen gaan ervaren. De kan is hierdoor groot dat je anders op situaties en mensen reageert. Vaak worden je reacties heftiger. Zo kun je sneller verdrietig, boos of angstig worden. De overgang kan ook voor veel vermoeidheid zorgen gedurende de dag. Als je moe bent, kun je meer prikkelbaar zijn. Dit werkt stemmingswisselingen in de hand. Als je je bewust bent van je stemmingswisselingen, kan dit zorgen voor een geruststelling. Misschien wist je niet waar deze stemmingswisselingen vandaan kwamen en had je hier een vervelend gevoel over. Het is echter heel normaal om stemmingswisselingen tijdens de premenopauze te ervaren. Heel veel vrouwen die in de premenopauze zijn ervaren dit. Het kan dan ook helpen om je stemming met anderen te bespreken. Zo kun je jezelf uiten en kom je erachter dat je zeker niet de enige bent.

Slank door de overgang gaan?

Slank door de overgang reviewSlank door de overgang testen

Bekijk deze video als je meer wilt leren over, overmatige transpireren:

Het bericht Premenopauze hoe herken je deze overgangsklachten? verscheen eerst op Reviews Expert.



source https://www.reviewsexpert.nl/premenopauze/

Sunday, 15 April 2018

Onregelmatige menstruatie tijdens de overgang? Tips!

Overgang en menstruatie:

Tijdens de overgang passeren allerhande klachten de revue. Een aantal veelvoorkomende klachten zijn opvliegers, stemmingswisselingen en vermoeidheid. Maar ook overgang en menstruatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bij de overgang verandert de hormoonhuishouding. Het lichaam van de vrouw bereidt zich voor op het einde van de vruchtbare periode. Als je onvruchtbaar wordt, betekent dit dat het niet langer nodig is om te menstrueren. Als gevolg gaan je eierstokken minder vrouwelijke geslachtshormonen als oestrogeen en progesteron aanmaken. Vrijwel alle vrouwen die in de overgang komen, krijgen daarom te maken krijgen met een veranderend menstruatiepatroon. In de premenopauze kan je menstruatie nog redelijk regelmatig zijn. Maar hoe dichter je bij de daadwerkelijke menopauze komt, hoe duidelijker de veranderingen in je menstruatiepatroon worden. Als het moment van de menopauze aanbreekt, krijg je je laatste menstruatie. Er kunnen verschillende veranderingen optreden in de menstruatie.

Ook interessant: Handige tips voor in de overgang

Veranderingen lichaam:

Niet iedere vrouw ervaart dezelfde veranderingen in het menstruatiepatroon, maar de veranderingen die je kunt ervaren zijn de volgende. Eerst daalt de productie van het hormoon progesteron. Hierdoor wordt de menstruatie onregelmatiger. Menstruaties kunnen elkaar sneller opvolgen en kunnen tijdelijk lichter worden. Als reactie op de steeds lager wordende progesteron productie, bouwt je lichaam meer baarmoederslijmvlies op. Hierdoor wordt het slijmvlies dikker, wat gepaard gaat met meer bloedverlies. Dit menstruatiebloed kan tevens meer stolsels bevatten dan je gewend bent en de menstruatie kan een paar dagen langer duren. Het kan zijn dat je zo veel bloedverlies hebt, dat je niet in staat bent om dagelijkse bezigheden uit te voeren. Maak je zorgen over het bloedverlies of verstoort de overgang het dagelijks leven, maak dan een afspraak met de huisarts. Zodra de menopauze nadert, kom je terecht in de peri-menopauze. In deze periode worden menstruaties steeds langer, maar op den duur blijven de menstruaties volledig uit. Als je een jaar lang niet ongesteld bent geweest, pas dan kun je met zekerheid zeggen dat de menopauze heeft plaatsgevonden. Je bent nu door de overgang. De post menopauze is nu aangebroken.

Overwin je overgang review

Overwin je overgang website

Wat kun je zelf doen?

Bij overgang en menstruatie veranderingen verbruikt je lichaam veel energie aan dit proces. Daarom is het van belang om goed voor je lichaam te zorgen. Dit kun je doen door gevarieerd, voldoende en voedzaam te eten. Ook is het van groot belang om voldoende nachtrust te hebben. Word je ’s nachts vaak wakker door opvliegers en slaap je onrustig? Dan kun je hier gelukkig het een en ander door doen. Kies bijvoorbeeld voor katoenen beddengoed en slaap niet in een te warme ruimte. Ook is het aan te raden om voldoende te bewegen en te sporten. Een actieve levensstijl kan met name de mentale verschijnselen van overgang en menstruatie beperken. Hierbij kun je denken aan vermoeidheid, stress en een prikkelbaar gevoel. Vergeet niet dat de overgang en menstruatie een natuurlijk en biologisch proces is. Klachten, zoals een veranderend menstruatiepatroon, kun je niet voorkomen. Het is dan ook de kunst om jezelf bij dit proces neer te leggen en er het beste van te maken. Het opvolgen van bovenstaande adviezen kunnen je door deze periode heen helpen.

Afvallen tijdens de overgang?

Slank door de overgang review

Overwin je overgang website

Het bericht Onregelmatige menstruatie tijdens de overgang? Tips! verscheen eerst op Reviews Expert.



source https://www.reviewsexpert.nl/overgang-menstruatie/

Saturday, 7 April 2018

Handige tips die je zullen helpen om door de overgang te komen

Afvallen in de overgang handige tips:

De overgang is een periode die vele klachten met zich mee kan brengen. Eén van de meest voorkomende klachten is gewichtstoename. De oorzaak van deze gewichtstoename is vaak een gevolg van de veranderende hormoonhuishouding. Tijdens de overgang gaat je lichaam minder vrouwelijk hormonen aanmaken. Hierbij kun je vooral denken aan de hormonen progesteron en oestrogeen. Door een lager niveau van progesteron in je lichaam, gaat je stofwisseling minder hard werken. Je lichaam verbrandt daardoor tot wel 20% minder calorieën. Vet dat niet wordt verbrandt, vindt zijn weg naar de buik. Dit terwijl vet voorheen eerder bij de heupen en benen ging zitten. Gewichtstoename hoeft dus niet te betekenen dat je meer calorieën tot je hebt genomen. De calorieën die je tot je neemt, worden alleen minder snel verbrand. Dit kan erg frustrerend zijn voor vrouwen in de overgang, met name als je altijd slank bent geweest. Veel vrouwen willen dan ook afvallen overgang. Helaas is het in de overgang lastiger om af te vallen, maar je kunt het een en ander doen om je stofwisseling een handje te helpen bij afvallen overgang.

Overwin je overgang review

overwin je overgang bestellen

Eet en drink bewust

Gewichtstoename tijdens de overgang is bijna onmogelijk volledig te voorkomen. Misschien is je eerste reactie om heel weinig calorieën tot je te nemen. Te weinig eten is echter niet aan te bevelen, zeker niet tijdens de overgang. Je lichaam is druk bezig met de veranderende hormoonhuishouding en kan hierbij wel wat energie gebruiken. Daarom is het zaak om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen en niet minder dan 1500 calorieën te eten. Bij afvallen overgang kun je het beste voor voedzame en gevarieerde maaltijden kiezen die veel vitaminen, vezels en mineralen bevatten. Hierbij kun je denken aan het eten van volkoren producten, noten, zaden, pitten en vooral veel groenten en fruit. Er zijn voedingsmiddelen die je beter kunt laten staan als je wilt afvallen overgang. Zo dien je te stoppen met het eten van (veel) snelle koolhydraten. Snelle koolhydraten zorgen er namelijk voor dat er meer vet wordt opgeslagen in je buik. Vermijd daarom onder andere geraffineerde suikers en wit meel. Zo voorkom je grote pieken in je bloedsuikerspiegel. Voorbeelden van producten met geraffineerde suikers, zijn frisdrank, koekjes en taarten. Vervang frisdrank zo veel mogelijk door water en minder met zoete snacks. Voorbeelden van producten met wit meel, zijn witte pasta en wit brood. Kies daarom liever voor volkoren brood.

Beweeg je slank

Tijdens de overgang verbrand je minder calorieën dan voor de overgang. Dit betekent dat je langzaam maar zeker in gewicht aankomt als je hetzelfde blijft eten in dezelfde hoeveelheden. Wil je dus afvallen overgang, dan moet je dus een tandje bijzetten. Daarom kan het erg helpen om aan voldoende lichaamsbeweging te doen. Met een simpele wandeling, verbrand je al meer calorieën dan je denkt. Ook kun je jezelf andere gezonde gewoontes aanleren. Neem bijvoorbeeld te trap in plaats van de roltrap of de lift. Stress is bovendien een grote boosdoener bij afvallen overgang. Lichaamsbeweging kan helpen om te ontspannen, wat zorgt voor een betere vetverbranding. Dat betekent dat bewegen echt kan helpen bij afvallen overgang.

 

Overwin je overgang website

Het bericht Handige tips die je zullen helpen om door de overgang te komen verscheen eerst op Reviews Expert.



source https://www.reviewsexpert.nl/afvallen-in-de-overgang/